Το νέο μας θέμα είναι η σπορά! Η αγαπημένη μου φθινοπωρινή αγροτική δραστηριότητα!
Μιλήσαμε βιωματικά καθότι είμαστε και αγροτο- κτηνοτροφική περιοχή.
Είδαμε βίντεο στο ίντερνετ για το όργωμα και τη σπορά τα παλιά χρόνια και σήμερα!
Εμπλουτίσαμε το λεξιλόγιό μας με λέξεις όπως : όργωμα, αλέτρι, σπορά, σβάρνισμα, θέρισμα.
Βάλαμε τη λέξη Οο όργωμα στο λεξικό μας.
Κάναμε αυτοσχεδιασμό και δραματοποίηση της σποράς.
Μιλήσαμε για το τί χρειάζεται το φυτό για να αναπτυχθεί.
Φυτέψαμε σε φελιζόλ από κάποια συσκευή το οποίο είχε βαθουλώματα, διάφορους σπόρους (διαφορετικούς) και κάνουμε παρατήρηση για το ποιό φυτό αναπτύσσεται πιο γρήγορα, ποιό γίνεται πιό χοντρό το βλαστάρι του, τη διαφορά στα φύλλα τους, στο ύψος κτλ.
Βρήκαμε τη συνταγή για πολυσπόρια! Καταγράψαμε τα υλικά και τη διαδικασία, μαγειρέψαμε και δοκιμάσαμε αυτό το έθιμο των Εισοδίων της Θεοτόκου!
Μιλήσαμε βιωματικά καθότι είμαστε και αγροτο- κτηνοτροφική περιοχή.
Είδαμε βίντεο στο ίντερνετ για το όργωμα και τη σπορά τα παλιά χρόνια και σήμερα!
Εμπλουτίσαμε το λεξιλόγιό μας με λέξεις όπως : όργωμα, αλέτρι, σπορά, σβάρνισμα, θέρισμα.
Βάλαμε τη λέξη Οο όργωμα στο λεξικό μας.
Κάναμε αυτοσχεδιασμό και δραματοποίηση της σποράς.
Ο γεωργός (το χέρι αριστερά) σπέρνει το σπόρο |
ο σπόρος μπαίνει σστο οργωμένο χώμα |
Έρχεται η βροχή |
Έρχεται και ο ήλιος |
Τα φυτά μεγάλωσαν και τα χαϊδεύει το απαλό αεράκι |
Μιλήσαμε για το τί χρειάζεται το φυτό για να αναπτυχθεί.
Φέραμε σπόρους στο σχολείο και τους κολλήσαμε σε ένα μεγάλο χαρτόνι φτιάχνοντας έναν πίνακα αναφοράς των σπόρων, τον οποίο έγραψαν μόνα τους τα παιδιά. Σε κάθε ευκαιρία ασχολούμαστε με τη φωνολογική επίγνωση.
Βάλαμε σε χρονική σειρά την διαδικασία της σποράς με εικόνες που έκοψαν και κόλλησαν τα παιδιά.
Φυτέψαμε σπόρους ότι ήθελε ο καθένας, φακές , φασόλια, στάρι κτλ.
Κάνουμε ακόμα εβδομαδιαία παρατήρηση και καταγραφή της μορφής των σπόρων σε ατομικό χαρτί και μετράμε το ύψος των βλασταριών με χάρακα που τους έφτιαξα εγώ για να ναι πιο εύκολη η μέτρηση, καταγράφοντας και τον αριθμό.
Φυτέψαμε σε φελιζόλ από κάποια συσκευή το οποίο είχε βαθουλώματα, διάφορους σπόρους (διαφορετικούς) και κάνουμε παρατήρηση για το ποιό φυτό αναπτύσσεται πιο γρήγορα, ποιό γίνεται πιό χοντρό το βλαστάρι του, τη διαφορά στα φύλλα τους, στο ύψος κτλ.
Βρήκαμε τη συνταγή για πολυσπόρια! Καταγράψαμε τα υλικά και τη διαδικασία, μαγειρέψαμε και δοκιμάσαμε αυτό το έθιμο των Εισοδίων της Θεοτόκου!
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου