Γκάτζετ versus βιβλίο
02/01/2011 - 06:54
Η κατάργηση του ΟΕΔΒ και η δημιουργία ενός νέου φορέα, ιδιωτικού δικαίου, που θα εποπτεύει και θα συντονίζει την παραγωγή και διακίνηση των σχολικών συγγραμμάτων, περιλαμβάνεται στις καινοτομικές εξαγγελίες του υπουργείου Παιδείας την Τετάρτη που μας πέρασε. Στη στοχοθεσία του νέου φορέα, που θα χρηματοδοτείται από το δημόσιο προϋπολογισμό αλλά και από τα έσοδα που θα αποκομίζει από την «παροχή υπηρεσιών και τη διάθεση προϊόντων», κατά κύριο λόγο βέβαια στο δημόσιο εκπαιδευτικό σύστημα, είναι η προώθηση του ψηφιακού συγγράμματος.
Να διακινδυνεύσουμε ένα σενάριο; Τα σχολικά συγγράμματα προωθούνται ψηφιακά στα σχολεία δια του Πανελληνίου Σχολικού Δικτύου και οι μαθητές αποφασίζουν αν θα τα παραλάβουν ηλεκτρονικά στα σπίτια τους (α’ εκδοχή) ή αν θα τα εκτυπώνει το σχολείο για όσους δεν έχουν υπολογιστές και εκτυπωτές στο σπίτι, αν βέβαια φτάνουν τα λεφτά για τόνερ και μελάνια (β’ εκδοχή) ή αν θα βάλουν κι οι γονείς κάποιο ποσό προς το σκοπό αυτό (εκδοχή συμπληρωματική της β’) ή αν τα περιφερειακά προγράμματα ανάπτυξης στα οποία θα υπαχθούν και τα σχολεία θα συνάψουν συμβάσεις με τοπικούς εκδοτικούς οίκους για την έκδοση των συγγραμμάτων (γ’ εκδοχή και υπάρχουν ίσως και άλλες). Η προώθηση του i-pad και συναφών γκάτζετ, είναι μια εξαιρετική πρόταση για τις δραστηριότητες του νέου φορέα, οικολογική, πιασάρικη για τη νεολαία και εξαιρετικά ανταποδοτική για όλους τους εμπλεκόμενους μικρούς και μεγαλύτερους επιχειρηματίες – εκτός βέβαια από την τσέπη των γονέων, αλλά αυτό είναι ένα άλλο ζήτημα, καθόλου πιασάρικο. Όπως, άλλωστε, και η παιδαγωγική διάσταση του «νέου σχολείου».
Να διακινδυνεύσουμε ένα σενάριο; Τα σχολικά συγγράμματα προωθούνται ψηφιακά στα σχολεία δια του Πανελληνίου Σχολικού Δικτύου και οι μαθητές αποφασίζουν αν θα τα παραλάβουν ηλεκτρονικά στα σπίτια τους (α’ εκδοχή) ή αν θα τα εκτυπώνει το σχολείο για όσους δεν έχουν υπολογιστές και εκτυπωτές στο σπίτι, αν βέβαια φτάνουν τα λεφτά για τόνερ και μελάνια (β’ εκδοχή) ή αν θα βάλουν κι οι γονείς κάποιο ποσό προς το σκοπό αυτό (εκδοχή συμπληρωματική της β’) ή αν τα περιφερειακά προγράμματα ανάπτυξης στα οποία θα υπαχθούν και τα σχολεία θα συνάψουν συμβάσεις με τοπικούς εκδοτικούς οίκους για την έκδοση των συγγραμμάτων (γ’ εκδοχή και υπάρχουν ίσως και άλλες). Η προώθηση του i-pad και συναφών γκάτζετ, είναι μια εξαιρετική πρόταση για τις δραστηριότητες του νέου φορέα, οικολογική, πιασάρικη για τη νεολαία και εξαιρετικά ανταποδοτική για όλους τους εμπλεκόμενους μικρούς και μεγαλύτερους επιχειρηματίες – εκτός βέβαια από την τσέπη των γονέων, αλλά αυτό είναι ένα άλλο ζήτημα, καθόλου πιασάρικο. Όπως, άλλωστε, και η παιδαγωγική διάσταση του «νέου σχολείου».
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου